Opruimen

8 maart 2011 - Stavanger-Sandnes, Noorwegen

Alle testen zijn gedaan en we zijn weer gecertificeerd voor de komende 5 jaar. Nu het grote opruimen....de twee test barges op de foto gaan we wegbrengen naar Stavanger-Mekjavik. Dat is ongeveer om de hoek en laten ze daar op de kade achter. Daarna nemen we project-spul wat we eerder daar achter gelaten hebben weer mee. Dat kunnen we weer gaan opbouwen gedurende de rest van de idle tijd. Natuurlijk zijn er ook rest punten uit alle keuringen gekomen en die kunnen in die periode ook mooi opgelost worden..Echt rustig wordt het dus nog steeds niet.
Het was zondag net een schitterende dag en die hebben we maar benut om even naar Stavanger te gaan. Er was een bootje naar de wal geregeld. Wat in de zomer helemaal vol ligt met jachten is nu een verzamelplaats van andere kolossen..De suppliërs voor de offshore. Je kunt daaraan zien dat er weinig op de Noordzee gebeurt in de winter.
Natuurlijk waren alle winkels dicht, maar de terrassen waren open en de kachels aan...Er moet wat geld uitgegeven worden.....De vijf op de klok hebben we niet gehaald, maar het was wel lekker....in het zonnetje...heerlijk. Dat was ook meteen de laatste mooie dag...daarna werd het grijs en nat, winderig en vooral ook weer koud. Alles bij elkaar en dan net boven/onder nul.
Na de shift is een hete douche verplicht...anders worden de botjes niet meer warm. De verwachting is, dat dat voorlopig niet veranderd...het komt ook richting Nederland....dus de jas blijft bij de hand..
Groeten uit Noorwegen en tot later.